سرخط خبرها

ویدئو | آب شُرب مشهد چگونه مدیریت و کنترل می‌شود؟

وضعیت تأمین آب شُرب در میانه بحران بی‌آبی و خشکسالی به یکی از مهم‌ترین موضوعات کشور تبدیل شده است و مدیریت و نظارت بر تأمین آب شهرهای بزرگ باید با دقت و سرعتی ویژه انجام شود.
  • کد خبر: ۱۷۲۴۲۷
  • ۱۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۴

به گزارش شهرآرانیوز، مرکز کنترل و مدیریت آب و فاضلاب مشهد، یکی از مراکز مهم و حساس در بررسی لحظه‌ای شرایط تأمین آب مشهد است که از طریق اتاق مانیتورینگ این سازمان به‌صورت لحظه‌ای پایش می‌شود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد وضعیت سایر سد‌های تأمین‌کننده آب شرب شهر مشهد را نیز اورژانسی می‌داند و می‌افزاید: سد دوستی به‌عنوان بزرگ‌ترین سد استان و تأمین‌کننده بخش مهمی از آب مشهد با ظرفیتی بیش از یک‌ میلیارد‌ و‌ ۲۵۰‌ میلیون متر‌مکعب، فقط حدود ۱۲۷‌ میلیون متر‌مکعب آب را در دل خودش جای داده که نیمی از آن هم سهم کشور ترکمنستان است.

حسین اسماعیلیان گفت: سد‌های کارده و ارداک هم وضعیت بهتری ندارند و هر کدامشان به‌ترتیب با ظرفیت حدود ۳۰ و ۳۱‌ میلیون متر‌مکعبی ۵ و ۷.۵ میلیون متر‌مکعب آب دارند.

به گفته مدیر عامل آبفای مشهد، اکنون برای تأمین آب شرب مشهد فقط می‌توان روی ۱۰.۵درصد از سد دوستی، ۱۶.۵‌درصد از سد کارده و ۲۴.۵‌درصد از سد ارداک حساب باز کرد. با وجود‌ این، بر‌اساس صحبت‌های این مدیر آبی، حال‌‌وروز سد طرق میان سد‌های نزدیک به شهر مشهد از همه وخیم‌تر است و برای برون‌رفت از این بحران، میزان برداشت از این سد هم از سوی شرکت آبفا کاسته شده است.

در این ویدئو، با آخرین وضعیت حفاظت و کنترل تأمین آب شرب مشهد آشنا خواهید شد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->